dissabte, 9 de gener del 2016

SOM METEORÒLEGS

Durant el primer trimestre els i les alumnes de 3r han realitzat una sèrie d'activitats encaminades a conèixer l'ESTACIÓ METEOROLÒGICA que tenim instal·lada a la zona del pàrquing.
Era la seva primera aproximació a l'Estació ja que és a partir de 3r que es coneix.

En un treball de comprensió lectora van conèixer el procés d'instal.lació i els factors a tenir en compte:
espai estable, alçada (suport a 1,20 m. del terra), orientació nord, i absència d'obstacles a 2 metres a la rodona.

Aquesta informació es va recordar posteriorment"in situ" .

Se'ls va informar de la funció de cadascun dels components:
termòmetre de màximes i mínimes (temperatura de l'aire), anemòmetre (força del vent), baròmetre (pressió atmosférica) i psicòmetre (humitat de l'aire).
 
El pluviòmetre (pluja) es troba al costat de l'Estació.
L'objectiu d'aquest curs és  conèixer el funcionament del termòmetre de màximes i mínimes i el pluviòmetre:
  • Comprendre la seva funció
  • Registrar les dades
  • Aprendre a interpretar-les
  • Conèixer els diferents ipus de taules pels registres, els barems...
  • Conèixer les diferents unitats de mesura: els graus centígrads (º), l/m2 (què significa)
  • Realitzar gràfics, fer comparacions, arribar a conclusions
  • Fer hipòtesi, prediccions en base a fets coneguts que pisten
  • Adquirir vocabulari científic específic
  • Comprendre textos científics o de divulgació científica en general, i més específicament sobre l'Estació, els seus components...
  • Comprovar com els factors atmosfèrics (temperatura, pluja) determinen el creixement de les plantes de l'hort (3r). Prèviament fan un treball de recerca sobre unes plantes en concret per tal de conèixer les seves necessitats per créixer favorablement.
    En una altra activitat de comprensió lectora van estar informats de com el curs passat, amb la implicació dels grups de Cicle mitjà i superior, es va poder fer un seguiment de temperatura i pluja durant uns quants mesos i els regs efectuats a les plantes i les conseqüències sobre elles.

    El primer trimestre ha estat dedicat a conèixer EL TERMÒMETRE DE MÀXIMES I MÍNIMES, que té la seva dificultat!. Han estat vàries les activitats i estem en bon procés d'afiançament. Cal molta pràctica i per això serà una constant al llarg del curs.

    Aquí us deixo unes fotos d'algunes d'aquestes activitats.

    Les cares mostren  una certa complexitat a l'hora de registrar totes les dades que ofereix el Termòmetre... BONA FEINA i FELICITATS PER L'ESFORÇ!!










                                                                                                                     

                                                                     

 




 

 

 

 


 



 

 





 

 

 

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada