divendres, 23 de gener del 2015

Animals vertebrats


Alumnes de 3r!!
Al llarg d'aquestes setmanes hem treballat els animals vertebrats i per grups heu realitzat uns treballs amb els quals desprès heu fet una exposició oral.
Cal felicitar-vos pel vostre esforç per treballar en grup i pel bon resultat del treball que heu fet!!
Ara cal estudiar una miqueta per poder fer el control així que aquí us deixo les vostres exposicions. 

Espero que us ajudin per poder estudiar!

 









dimecres, 21 de gener del 2015

Els animals vertebrats

Nens i nenes de tercer!
acabant de treballar els animals vertebrats a Coneixement del Medi natural, us animem a que feu aquest paquet d'activitats de la página www.edu365.org per tal de repassar tot allò que hem après.
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/avertebr/jclic/avertebr.jclic.zip
Un cop fetes les exposicions orals dels grups d'experts recordeu aquelles cosetes que caldrà millorar per la propera:
- Tots els membres del grup han de participar. Per tant, hem de repartir millor les tasques i donar torns de paraula.
- Podem ajudar-nos amb algún guió a l'hora de fer l'exposició però no hem de llegir-lo.
- A l'hora de parlar (expressió oral) hem de tenir en compte coses com : mirar als companys, tenir un to de veu ni massa fluix ni massa fort, vocalitzar per tal que ens entenguin bé, etc...

Seguirem treballant!!! Molts ànims!

divendres, 16 de gener del 2015

L'alimentacio Saludable

Després d'aquestes vacances de Nadal on, qui més qui menys, hem menjat més del que és recomanable, els alumnes de quart han pensat que és un bon moment per penjar aquest vídeo titulat “la vida sana reflexada en un dia” que un grup de nens i nenes de quart A van presentar com a treball d'Educació física (relacionat amb coneixement del medi) sobre l'alimentació saludable.

Des de l'àrea d'Educació Física volem felicitar a la Mònica, Joel, Omar, Nerea Titos, Nerea Miras i Ana per la excel·lent feina realitzada i volem donar les gràcies a les seves respectives famílies per la col·laboració i temps dedicat. Enhorabona a tots/es


Ja ens explicareu que us ha semblat!


dilluns, 10 de novembre del 2014

PESCANT GLAÇONS ... O NO.

Hola de nou,

com ja us havia comentat abans, la sal i les seves propietats estan formant part dels nous coneixements que estem treballant, i no hi ha res com portar-los a la pràctica per entendre'ls molt millor.

Des d'experiències i a l'aula de ciència, hem conegut el poder de dissolució que té la sal i les aplicacions a la vida quotidiana, sobretot per prevenir les gelades o fondre-les, per evitar els accidents a les carreteres quan neva.

Se'ls va proposar l'experiment i es van definir dues situacions, que van plantejar dues hipòtesis. Aquest va ser el treball previ, que van haver de realitzar en petits grups:
  • Què passarà?
1. Podrem pescar el glaçó posant-lo en contacte amb el cordill de llana únicament?
2. El podrem pescar amb l'ajut d'una mica de sal?
Les respostes van quedar registrades per escrit en un full i un representant de cada grup les va llegir.

  • Què està passant? Passem a l'acció i fem la comprovació, per després contrastar amb les hipòtesis i arribar a conclusions.


Intentant pescar el glaçó únicament amb l'ajut del cordill...


 






 
 Després de comprovar que no és possible, ho intentem posant una miqueta de sal sobre el cordill i el glaçó... 

 


 
 Una miqueta de paciència i poc després...


ACONSEGUIT!!
  • Què ha passat? 
          Quan la petita porció de sal entra en contacte amb el glaçó, dissol una part molt petita d'aquest, convertint-lo en unes gotetes d'aigua (fusió), que ràpidament torna a solidificar-se (solidificació), per la baixíssima temperatura del glaçó, atrapant així el cordill. 

 
Tot el procés va quedar registrat de forma gràfica.
 
Cal dir que l'experiment requereix d'algunes precisions, com el tipus de sal, que ha de ser fina, de la quantitat´... Animem a repetir l'experiència a casa, ja que no a tothom li va sortir. Qüestió de pràctica i de tibar del cordill en el moment just... 
 
 
 
 

dilluns, 20 d’octubre del 2014

ESCRIVIM EL NOM DELS NOMBRES

Us deixo un recull de jocs que he trobat per la xarxa per aprendre a escriure els nombres.

Primer farem una mica de repàs...
 
 
I ara que ja ho sabeu... a practicar!!!
  •  Escriu nombres de dues xifres.
http://www.text-lagalera.cat/interact/demo%20tram1/matematiques.HTML

  • Escriu nombres fins a tres xifres. Tens 3 intents. Si no ho encertes et dóna el resultat correcte.
http://www.xtec.cat/~smora/activitats/escriptura.swf

  • Escriu nombres fins a quatre xifres. Podreu triar l'opció de fer-ho en llengua catalana o castellana.
http://www.genmagic.net/mates4/sermat1c.swf

Com t'ha anat?

Si encara tens dubtes de com s'escriuen els nombres en català, sempre pots demanar ajuda!!! 
Aquí pots escriure el nombre que vols i apareixerà escrit a la pantalla.
 
 
Fins la propera!!

diumenge, 19 d’octubre del 2014

Les taules de multiplicar tot jugant a vaixells!!!

http://www.xtec.cat/~jarderiu/quia/taules_multi/taules_bs.HTML

 
Conèixer bé les taules de multiplicar és important. Però no té perquè ser avorrit.

Tot jugant a enfonsar vaixells les repassarem. Però compte,
que els vaixells no s'enfonsaran si no sabem prou
bé les taules de multiplicar.

A jugar!!!!
 
 
 
 
 

diumenge, 18 de maig del 2014

EL GREIX ALS ALIMENTS

Aquest és l'últim experiment que hem realitzat a 3r i està relacionat amb un seguit d'activitats destinades a conèixer i a potenciar l'alimentació saludable.

Es tractava de comprovar quins aliments són més rics en greixos i quins no ho són tant o gens. A partir d'aquí reflexionar sobre el consum intel·ligent de cadascun d'ells, per alimentar-nos correctament.

L'experiment els va agradar molt, només cal veure les cares de concentració.


Ingredients: llet, oli, aigua, enciam, pa, xocolata, ametlla, oliva, llom arrebossat i sobrassada.

 
Hipòtesi
Per grup

 
 
Registre d'hipòtesi amb l'exposició de cada grup.
 

 

 
                               Comprovació: Posem una petita mostra de cada aliment en un full blanc.

 
  Dels sòlids, prenem dos trossets per refregar-los entre ells i deixar taca en el full.
 

 



 

 
 

A contrallum observem el full, els aliments que tenen greix deixaran una taca transparent. Com més transparent, més greix té.

 
Registre de resultats i comparació amb les seves hipòtesi.
 
 
Va haver algunes sorpreses.

 

 MOLT BONA FEINA!!

 

 

 

 


QUÈ HI HA A LA TINTA NEGRA?

Amb aquest experiment vam descobrir el que amaga la tinta negra.
Aquesta tècnica s'anomena cromatografia.

Material: Paper absobent, alcohol, retolador negre, pot, tisores i un llapis.



                                                   Retallem una tira de paper absorbent.

 
                                                   Fem una marca amb retolador negre.

 
Posem una mica d'alcohol dins d'un pot.
Enrotllem en un llapis la tira de paper amb la taca de retolador i ...


                                               i la col·loquem dins del pot, tocant l'alcohol.


 
L'alcohol actua de dissolvent i a mida que avança pel paper, arrossega la taca i es van veient els diferents colors amb que està feta la tinta negra.

 

 
 
 
Han de passar unes hores fins que es puguin veure tots els colors.


 
 Es van quedar bocabadats, ja que no esperaven aquest resultat. Cap de les seves hipòtesi coincidia amb el que estaven veient.

 
 
 
 
 
 
 
 

L'AIGUA I LA TEMPERATURA

Durant el 2n trimestre vam treballar a fons el tema de l'aigua. Els diferents estats en què es pot trobar i també l'interessant Cicle de l'aigua. Vam fer dos experiments per entendre-ho millor, comprovant el què teòricament ja sabíem o contrastant hipòtesi.

L'aigua i la temperatura.

Aquest experiment consistia en comprovar com la temperatura de l'aigua (aigua freda i aigua calenta) desfeia el glaç amb més o menys rapidesa.
Per grups, van formular diferents hipòtesi: En quin cas es fondria abans el glaçó, quant de temps tardaria en ambdós casos, estimació de la temperatura de l'aigua.
Es va registrar la temperatura de l'aigua amb l'ajuda d'un termòmetre, tant en el cas de l'aigua freda com en el de l'aigua calenta i el temps que tardava el glaçó en fondre's, fent servir un cronòmetre.
Finalment es van contrastar els resultats amb les hipòtesi. Va haver-hi algunes sorpreses.
Bona feina!



 

 





El cicle de l'aigua. Amb un senzill experiment amb una olla amb aigua en estat d'ebullició i tapada amb un film transparent, vam comprovar com l'aigua anava passant per les diferents fases continuament, tal i com passa a la natura.

dimecres, 30 d’abril del 2014

TREBALLEM ELS NOMBRES DECIMALS I LES FRACCIONS QUE ELS REPRESENTEN...


Aquí teniu el link a un blog que tracta molts aspectes de matemàtiques, recollits per temes i on hi trobareu gran quantitat d'activitats:


clic a la imatge per a entrar...