dissabte, 14 de febrer del 2015

EXPERIÈNCIES a 4t




Durant el primer i el segon trimestre els alumnes de la classe de 4t A, hem estat ajudant a la comissió d’ experiències a fer un apetita recopilació de dades de l’ estació Meteorològica. En el primer trimestre vam mirar la Tº i en el segon trimestre el pluviòmetre. Com que no vam poder anar-hi tots,  hem anat a aprendre amb els nostres companys que ja sabien fer-ho. A partir d’ aquí vam realitzar un gràfic de barres sobre la pluja que va caure en el mes de desembre que els nostres companys de 5e  havien mirat i recollit . També hem començat a fer algunes prediccions sobre el temps que farà aquests mesos.
QUÈ ÉS UNA PREDICCIÓ? Fer prediccions té quatre passos:

1.       Recollida de les dades.

2.       Anàlisi de les dades.




3.       Predicció numèrica.

4.       Dades de sortida després de processar-les.

 

D’ aquesta manera seguirem aprenent amb l’ estació meteorològica.
MIREU COM TREBALLEM!!!!
 
 























 

dimecres, 4 de febrer del 2015

ANUNCIS PUBLICITARIS

Hola a tothom,

Cada setmana disposem d'una sessió per treballar específicament l'Expressió oral. Una de les activitats ha estat escenificar un ANUNCI PUBLICITARI.
Per parelles o en petit grup els nens i les nenes de 4t van redactar prèviament l'anunci, atenent a la seva estructura, el tipus de llenguatge, les frases amb intenció, la importancia de l'eslògan...
Un cop escrit i revisat, van passar al treball oral, fent incís en el to de veu, la vocalització, l'entonació, el ritme... i l'expressió corporal, el gest.

Van assajar i tenir en compte la importància de tenir molt present la càmera, la seva situació, per tal de no donar-li l'esquena.

Va ser molt divertit, alguns, fins i tot, van preparar una petita coreografia i cançoneta per l'eslògan, d'altres es van maquillar i disfressar.

Posteriorment van veure els videos, es van observar detingudament,  i van fer una autoavaluació individual per escrit, que compararan amb l'autoavaluació inicial, feta a principi de curs després de visionar les escenificacions del "Petit príncep" de finals del curs passat, i així comprovar els avenços i en el que cal seguir treballant.

Els Mestres (Ángel, Cristina i  Lídia) donarem també la nostra visió/avaluació (Reflexió col·lectiva).

Felicitats! Bona feina!

Aquí teniu els videos...

En pantalla completa la imatge es veu pixelada. Intentarem millorar-ho en els propers videos que registrem. Bé, això esperem.

                                         
 



ELS FACTORS ATMOSFÈRICS I LES PLANTES

 
Hola famílies,

Aquest curs hem engegat amb força i entusiasme la nostra estació meteorològica. Amb la participació dels quatre grups de Cicle mitjà i Cicle superior, que van anar recollint, durant els mesos de novembre i desembre, les dades atmosfèriques registrades al termòmetre de màximes i mínimes i les registrades al pluviòmetre.

Paral·lelament s'observava l'estat de les plantes de l'hort i el seu creixement, focalitzant l'estudi en la fava i la col·liflor. Es van recollir dades especifiques.

Disposàvem d'informació sobre les necessitats d'aquestes plantes pel seu bon creixement.

El procés va ser el següent:

1. Recollida de les dades atmosfèriques (Taula específica) i seguiment del creixement de les plantes (Taula d'organització de dades).
2. Representació gràfica que facilitava la lectura (Temperatura i Precipitacions).
3. Recerca d'informació sobre les necessitats de les plantes (Fava i col·liflor).
4. Selecció d'informació rellevant sobre aquestes plantes (Taula).
5. Comparació de dades per tal de comprovar...
 L'EFECTE DELS FACTORS ATMOSFÈRICS EN EL CREIXEMENT DE LES PLANTES.
6. Anàlisi i conclusions.

Conclusions: La temperatura i la quantitat de pluja caiguda durant aquests mesos, sumat als regs efectuats, han estat òptims i s'han ajustat prou a les necessitats de les plantes. El seu creixement, per tant, ha estat l'adequat, presentant al gener un aspecte inmillorable.
Hem estat de sort!!!

A l'aula de ciència s'ha deixat mostra del procés en un macromural.

MOLT BONA FEINA I TOT GRÀCIES A LA COOPERACIÓ DE TOTHOM!!

Us deixem unes fotos












 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ESTAT  DE LA FAVA AL GENER 

 
 CONTRASTANT INFORMACIÓ

 

 












divendres, 23 de gener del 2015

Animals vertebrats


Alumnes de 3r!!
Al llarg d'aquestes setmanes hem treballat els animals vertebrats i per grups heu realitzat uns treballs amb els quals desprès heu fet una exposició oral.
Cal felicitar-vos pel vostre esforç per treballar en grup i pel bon resultat del treball que heu fet!!
Ara cal estudiar una miqueta per poder fer el control així que aquí us deixo les vostres exposicions. 

Espero que us ajudin per poder estudiar!

 









dimecres, 21 de gener del 2015

Els animals vertebrats

Nens i nenes de tercer!
acabant de treballar els animals vertebrats a Coneixement del Medi natural, us animem a que feu aquest paquet d'activitats de la página www.edu365.org per tal de repassar tot allò que hem après.
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/avertebr/jclic/avertebr.jclic.zip
Un cop fetes les exposicions orals dels grups d'experts recordeu aquelles cosetes que caldrà millorar per la propera:
- Tots els membres del grup han de participar. Per tant, hem de repartir millor les tasques i donar torns de paraula.
- Podem ajudar-nos amb algún guió a l'hora de fer l'exposició però no hem de llegir-lo.
- A l'hora de parlar (expressió oral) hem de tenir en compte coses com : mirar als companys, tenir un to de veu ni massa fluix ni massa fort, vocalitzar per tal que ens entenguin bé, etc...

Seguirem treballant!!! Molts ànims!

divendres, 16 de gener del 2015

L'alimentacio Saludable

Després d'aquestes vacances de Nadal on, qui més qui menys, hem menjat més del que és recomanable, els alumnes de quart han pensat que és un bon moment per penjar aquest vídeo titulat “la vida sana reflexada en un dia” que un grup de nens i nenes de quart A van presentar com a treball d'Educació física (relacionat amb coneixement del medi) sobre l'alimentació saludable.

Des de l'àrea d'Educació Física volem felicitar a la Mònica, Joel, Omar, Nerea Titos, Nerea Miras i Ana per la excel·lent feina realitzada i volem donar les gràcies a les seves respectives famílies per la col·laboració i temps dedicat. Enhorabona a tots/es


Ja ens explicareu que us ha semblat!


dilluns, 10 de novembre del 2014

PESCANT GLAÇONS ... O NO.

Hola de nou,

com ja us havia comentat abans, la sal i les seves propietats estan formant part dels nous coneixements que estem treballant, i no hi ha res com portar-los a la pràctica per entendre'ls molt millor.

Des d'experiències i a l'aula de ciència, hem conegut el poder de dissolució que té la sal i les aplicacions a la vida quotidiana, sobretot per prevenir les gelades o fondre-les, per evitar els accidents a les carreteres quan neva.

Se'ls va proposar l'experiment i es van definir dues situacions, que van plantejar dues hipòtesis. Aquest va ser el treball previ, que van haver de realitzar en petits grups:
  • Què passarà?
1. Podrem pescar el glaçó posant-lo en contacte amb el cordill de llana únicament?
2. El podrem pescar amb l'ajut d'una mica de sal?
Les respostes van quedar registrades per escrit en un full i un representant de cada grup les va llegir.

  • Què està passant? Passem a l'acció i fem la comprovació, per després contrastar amb les hipòtesis i arribar a conclusions.


Intentant pescar el glaçó únicament amb l'ajut del cordill...


 






 
 Després de comprovar que no és possible, ho intentem posant una miqueta de sal sobre el cordill i el glaçó... 

 


 
 Una miqueta de paciència i poc després...


ACONSEGUIT!!
  • Què ha passat? 
          Quan la petita porció de sal entra en contacte amb el glaçó, dissol una part molt petita d'aquest, convertint-lo en unes gotetes d'aigua (fusió), que ràpidament torna a solidificar-se (solidificació), per la baixíssima temperatura del glaçó, atrapant així el cordill. 

 
Tot el procés va quedar registrat de forma gràfica.
 
Cal dir que l'experiment requereix d'algunes precisions, com el tipus de sal, que ha de ser fina, de la quantitat´... Animem a repetir l'experiència a casa, ja que no a tothom li va sortir. Qüestió de pràctica i de tibar del cordill en el moment just...